תיקון ראיה לרחוק ולקרוב (MONOVISION (MV

מידע בנושא תיקון ראיה לרחוק ולקרוב (MONOVISION (MV

מאחר והגענו לגיל המתאים (העשור הרביעי לחיינו), חשוב שנבין מה אנו חווים בתהליך פיזיולוגי תקין בעין, ללא קשר לניתוח להסרת המשקפיים.

 

כולנו עוברים תהליך של בגרות בעין הנקרא זוקן העדשה. זהו תהליך שבו העדשות הביולוגיות שלנו מתקשות ומאבדות את היכולת לתת לנו “כח” אופטי לתיקון הראיה לקרוב וטווח הביניים. תהליך זה הוא דינאמי ומתקדם במשך השנים עד לאיבוד כל ה”כח” האופטי ושימוש במקסימום מספר לתיקון הראיה מקרוב. רבים ממכם בטח זוכרים את ההורים מתבלבלים בין המשקפיים של הקריאה והמשקפיים של הטלוויזיה.

חשוב לציין כי השלב הבא לאחר מכאן הוא התפתחות הקטרקט (העדשה מתכהה ומונעת מהאור להיכנס בצורה ישירה לעין ובכך לירידה בראיה). מאחר ואנו חווים תהליך דינאמי יש לציין כי הראיה בתיקון MV הוא זמני ולא מוחלט כמו התיקון לרחוק. כל מטופל יחזור בסופו של דבר להרכבת משקפי קריאה או לחילופין תיקון חוזר של הראיה לקרוב.

הטכניקה של תיקון ב MV מתבססת על ראיה לכל הטווחים (קרוב, ביניים, רחוק) כאשר אנו מוסיפים לעין הלא דומיננטית תיקון לקרוב. יש לציין שמאחר ואנו “מתרגלים” לראות את שלשלת הטווחים באותו המבט,  הראיה לקרוב וטווח הביניים אינה מיידית לאחר הניתוח ונדרש זמן “הסתגלות” למצב החדש ( 20% מהמנותחים יכולים לחוות זמן הסתגלות ממושך של עד 3 חודשים). כמו כן חשוב לציין כי עבור הפתרון לאיכות החיים החדשה ללא משקפי קריאה ולמרחק אנו “משלמים מחיר”. המחיר הוא ירידה באיכות הראיה לטווח הרחוק שבאה על חשבון הקרוב (תיקון שהוא רק לרחוק חד יותר מאשר תיקון MV לרחוק. יחד עם זאת לא להתאכזב מההסבר שניתן לכם, שכן ישנו ניסיון רב שנים באופציה שהוצעה לכם עם זמן הסתגלות סביר ברוב המנותחים וכן ראיה לכל הטווחים שהיא משביעת רצון ברוב המקרים לשנים רבות. לציין כי תמיד ניתן לבטל את ה MV ולחזור להרכבת משקפי קריאה בעתיד וכי המהלך הוא בר שינויי.

 

שאלה חשובה שנשאלת ע”י רוב המטופלים קצרי הראיה שאינם מרכיבים משקפי קריאה או מולטיפוקאל לפני הניתוח, איך יכול להיות שלפני הניתוח לא הייתי זקוק למשקפי קריאה ואחרי הניתוח אזדקק להם?

התשובה די פשוטה , מצבכם האופטי הוא מיופייה (קוצר ראיה) קצרי ראיה מרימים את המשקפיים ורואים הייטב לקרוב אך מטושטש לרחוק. מאחר ואנו מבטלים את המיופה, האפקט של לראות ללא משקפיים לקרוב “אובד” ואתם ככל האדם: זקוקים לתיקון אופטי בגילכם לקרוב.

 

שאלה נוספת שנשאלת: אולי אמתין לקושי בקריאה ואז אנתח את הרחוק והקרוב? שימו לב כפי שהוסבר למעלה התהליך אינו קשור להסרת המשקפיים וכי ישנה אפשרות שתתעוררו מחר בבוקר עם משקפי הראיה לרחוק שלכם ותחוו קושי בקריאה (מה שידרוש מכם הרכבת מולטיפוקאל). התהליך הוא פיזיולוגי ומתמשך ואינו ניתן לצפייה עתידית בגודל התיקון לקרוב שתידרשו לו או לכמות התיקון שתידרשו לה במהלך חייכם הבוגרים. כך שאין הגיון להמתין עם התיקון לרחוק או לקרוב או לתכנן עתידית את העזרה לקרוב, שכן גם התיקון שידחה יהיה זמני ואיכות חייכם נדחית בשלב זה.

שמחתי להציג את העובדות בפניכם ונתראה בניתוח .

דר סימן טוב

 

 

לקביעת בדיקת ראייה לפני כל החלטה, השאירו פרטים פה ונציגינו יחזרו אליכם במהרה. 

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם​

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם​